Beton- en bestratingsleverancier Redsun maakt het dealers en hun klanten, de hoveniers, graag zo makkelijk mogelijk. Of het nu gaat om heldere instructievideo’s, persoonlijke toelichting of inspirerende bijeenkomsten—het bedrijf zet volop in op kennisdeling. “Onze relatiedagen van 2023 en 2024 waren een groot succes, met meer dan duizend bezoekers,” vertelt Coen van Ommeren, hoofd commerciële binnendienst bij Redsun. Maar ook met andere evenementen, zoals hoveniersdagen, zoekt Redsun actief de dialoog met klanten om hen nog beter van dienst te zijn.
“Voor onze dealers organiseren we graag hoveniersdagen op onze fabriek in Kevelaer,” vertelt Van Ommeren. “We ontvangen hen met koffie en Limburgse vlaai, waarna we een presentatie geven over ons bedrijf en onze producten. Daarna volgt een rondleiding door de fabriek en onze showtuin.” Door de groepen klein te houden—maximaal 50 personen—is er volop ruimte voor persoonlijke aandacht. Tussendoor staat een goede lunch klaar en de dag wordt afgesloten met een drankje. “We zien altijd blije gezichten aan het eind van zo’n dag.”
Op verzoek komt Redsun ook bij dealers langs voor presentaties op locatie. “Met onze aanhanger vol producten – de ‘Redsun Roadshow’ – nemen we de nieuwste trends en ons actuele assortiment mee,” vertelt Coen.
Tijdens de relatiedagen zijn dealers samen met hun klanten, de hoveniers, van harte welkom. “De focus ligt ook daar op de nieuwe producten voor het komende jaar. We geven een rondleiding door de fabriek en onze showtuin. Die dagen zijn altijd drukbezocht, maar vooral ontzettend gezellig.”
Het doel van deze dagen is om klanten zo goed mogelijk kennis te laten maken met het brede assortiment van Redsun. “We hebben alles in huis voor de hovenier,” zegt Van Ommeren. Redsun produceert zelf diverse betonproducten, zoals stenen, tegels, opsluitbanden, muurelementen en lineablokken, maar ook betonbestrating voor infra en GWW (grond-, weg- en waterbouw). “Hiermee bedienen we zowel hoveniers als de industrie.” Door het eigen betonpuin zoveel mogelijk te hergebruiken in de productie, wil Redsun de carbon footprint aanzienlijk verkleinen. “We zijn hier nu een maand of zes mee bezig en de resultaten zijn erg goed.”
Ook op het gebied van keramiek is er een uitgebreid assortiment. “We bieden 2 en 3 cm keramiek en Cerasun-tegels in verschillende diktes en formaten. Bij onze Cerasun-tegels wordt een keramische tegel van één centimeter verlijmd op een drie centimeter dikke betonlaag. Maar ook voor natuursteen ben je bij ons aan het juiste adres, van stenen en tegels tot split en grind.” Voor 2025 heeft Redsun weer een aantal nieuwe artikelen in het assortiment opgenomen. “De trend voor het komende jaar zijn vooral warme, zachte kleuren zoals beige en taupe. Deze tinten zullen we veel zien het aankomende seizoen.”
Dat het Redsun voor de wind gaat, blijkt ook uit de recente overname van de commerciële activiteiten van de Belgische bestratingsleverancier Stoneline in Rumst. “Hierdoor kunnen we ons nog sterker richten op België, Luxemburg en Frankrijk,” zegt Van Ommeren. Met deze stap verandert ook de bedrijfsnaam van Stoneline officieel naar Redsun. “Ik ben benieuwd wat dit Redsun voor het komende jaar gaat brengen,” besluit hij.
Neem dan rechtstreeks contact op met REDSUN.