Groenprofessionals kunnen met al hun vragen over beregening terecht bij de vestigingen van Wildkamp. De vestigingen werken daarbij nauw samen met de productspecialisten op het hoofdkantoor en kunnen helpen bij het maken van berekeningen, beregeningsplannen en de keuze voor de juiste producten. ‘Als we een hovenier één keer actief hebben begeleid, weet hij hoe het werkt.’
Celine Ruiten is vestigingsmanager van Wildkamp Geleen. Samen met haar collega’s attendeert zij hoveniersbedrijven actief op de ondersteuning die Wildkamp kan bieden. “We zien dat met name kleinere hoveniersbedrijven niet goed durven beginnen met het aanleggen van beregeningssystemen. Met onze begeleiding durven ze het wel aan en dan zien ze dat het niet zo moeilijk is. Ze kunnen ook tijdens het project bij ons terecht met al hun vragen en bij grotere projecten gaan we soms langs. We vinden het leuk om ideeën aan te dragen en elkaar daarmee te versterken.”
Komt een groenprofessional op de vestiging voor een beregeningssysteem, dan inventariseert de medewerker van Wildkamp eerst de uitgangspunten. Moet het systeem worden aangesloten op de kraan of op een pomp? Komen de sproeiers en druppelslangen onder- of bovengronds? Welke gebieden mogen beregend worden? Wat voor type beregening is wenselijk, bijvoorbeeld met druppelslangen of sproeiers? Hoeveel water komt er uit de kraan? Met al deze input stapt de vestiging naar één van de productspecialisten van Wildkamp: Rudolf van de Velde, Niels Feijen of Peter Blaauwgeers. Zij maken vervolgens de berekeningen en een beregeningsplan inclusief lijst met benodigde materialen. Ruiten: “Zij tekenen het beregeningssysteem in het programma in en berekenen op basis van de gegevens de geschikte sproeiers om zo dekkend mogelijk te kunnen beregenen. In onze regio worden de systemen vaak aangesloten op de kraan. Vanwege de beperkte capaciteit werken we daarom veel met verschillende beregeningszones: eerst wordt het ene deel van de tuin beregend, daarna pas het volgende deel.”
De actieve klantbenadering van Wildkamp Geleen is succesvol, vertelt Ruiten. “Als we een hovenier één keer actief hebben begeleid bij de aanleg van het beregeningssysteem, weet hij eigenlijk meteen hoe het werkt. De keer erna krijgen we dus al veel minder vragen. Voor ons kost het eerste project het meeste tijd, maar dat betaalt zich snel terug. En voor de klant scheelt het erg veel tijd dat hij niet zelf het voorwerk hoeft te doen.” Voor vragen over de aanleg van het systeem kan de klant ook terecht op de vestiging. De medewerkers beschikken over de benodigde kennis en kunnen bij specialistische vragen weer terugvallen op het hoofdkantoor. “En dat kan over van alles gaan. Uiteraard beregening, maar ook waterbeheer. Zo kunnen de productspecialisten ook berekeningen maken voor regenwateropvangtanks en infiltratiesystemen. Wij zeggen hier altijd: je kunt beter vooraf vragen stellen dan er achteraf achter komen dat iets niet helemaal klopt.”
Neem dan rechtstreeks contact op met Wildkamp.