Makita lanceerde begin april de Europese campagne Feel the Energy. Met deze campagne vraagt het merk de aandacht voor het XGT-accuplatform. ‘We willen de groenprofessional in deze periode laten voelen hoeveel energie XGT hen kan geven.’
De campagne is vooral gericht op de groenprofessional, vertelt Arjen Peeters, supervisor OPE & business development van Makita Nederland: “We willen aan deze doelgroep laten zien dat we een kwalitatief hoogwaardig accuplatform hebben, dat speciaal voor hen is ontwikkeld. We hebben reclamebureau Dentsu ingeschakeld om het platform breder in de markt kenbaar te maken. Er zijn inmiddels een aantal mooie promotiemiddelen ontwikkeld. Zoals een video met de Britse muziekproducer Andy Cato, bekend van Groove Armada.” Cato is tevens eigenaar van een duurzaam landbouwbedrijf en laat in de video zien welke machines werken op het XGT-platform, onder begeleiding van zijn eigen hit Superstyling. De video is inmiddels onder meer verspreid via sociale media.
Daarnaast zijn er influencers ingeschakeld, die als ambassadeur van Makita de komende periode posts opstellen over de mogelijkheden met en de highlights van het XGT-platform. Ook is het merk tijdens deze campagne extra zichtbaar in vakbladen, online en op billboards. Begin maart startte al de actie waarbij gebruikers bij aanschaf van een XGT-machine na registratie een BL4040F-accu cadeau krijgen. Deze actie loopt door tot eind september. De BL4040F-accu is voorzien van tabless cellen, waardoor de stroom in een cel gemakkelijk kan verplaatsen. Ook treedt er minder wrijving op, waardoor de accu minder warm wordt en er geen energieverlies is. De 40 V Max Li-ion accu met 4,0 Ah tankinhoud is qua gewicht en formaat gelijk aan de BL4040 en daardoor ook uitermate geschikt voor machines zoals een heggenschaar, schoffel, grondboor, of tophandle-kettingzaag.
Met de campagne wil Makita laten zien dat het beschikt over een uniek platform met een uitwisselbaarheid van inmiddels ruim 220 machines. Door de digitale communicatie, borstelloze motoren en unieke controllers voor elke machine, kunnen deze maximaal presteren. De campagne draait in maar liefst 28 landen.
Peeters: “Door de campagne breed uit te rollen, willen we ook de jongere generatie aanspreken. Het gaat niet meer puur over machines, maar wat je er allemaal mee kunt. Ik denk dat we in deze campagne heel goed laten zien hoe innovatief dit platform is. Daarnaast zijn onze adviseurs uiteraard altijd op pad om demonstraties te geven of eindgebruikers de machines zelf te laten proberen. Zij kunnen dan ervaren dat XGT-machines zeker niet onderdoen voor benzinevarianten.”
Overigens betekent de aandacht voor XGT niet dat het LXT-platform een ondergeschoven kindje is, geeft Peeters aan. “We vergeten LXT zeker niet. Ook dit platform breiden we uit met 18 V- of 2×18 V-machines. Het is nog steeds ons grootste platform en zeer geschikt voor vele doelgroepen. LXT-gebruikers hoeven dus niet per se over te stappen naar XGT. Dat is juist bedoeld voor de zwaardere toepassingen, waarbij XGT de energie biedt om ook deze klussen moeiteloos te kunnen klaren.”
Neem dan rechtstreeks contact op met Makita Nederland.